طرز تهیه خامه قنادی در خانه
طرز تهیه خامه قنادی

طرز تهیه خامه قنادی در خانه

طرز تهیه خامه قنادی روشی لذت بخش برای تزئین کیک‌ها و دسرهای خود در منزل است به طوری که از نمونه‌های بیرونی انها بهتر باشد. این کار به طرز حیرت انگیزی آسان است و فقط با چند ماده می توان آن را انجام داد. برای یادگیری تهیه خامه قنادی در خانه با لاوین آنلاین، فروشگاه اینترنتی لوازم قنادی، همراه باشید.

مواد مورد نیاز برای تهیه خامه قنادی

  • خامه سنگین
  • شکر پودر شده
  • عصاره وانیل

دستورالعمل گام به گام خامه قنادی

  1. ابزارهای خود را خنک کنید: با خنک کردن کاسه مخلوط کردن خود شروع کنید و حداقل 15 دقیقه در یخچال قرار دهید تا به بافت و سبکی دلخواه در خامه زده شده خود برسید.
  2. ترکیبات: خامه سرد شده را در کاسه آماده خود قرار دهید. شکر پودر شده و عصاره وانیل را اضافه کنید. برای هر فنجان خامه ، نیم فنجان شکر استفاده کنید. این نسبت به تثبیت خامه زده شده کمک می کند و تضمین می کند که نرم باقی می ماند.
  3. آن را مخلوط کنید: با استفاده از یک میکسر برقی، خامه، شکر و وانیل را با سرعت متوسط بهم بزنید. مراقب باشید که با سرعت بالا اینکار را انجام ندهید. زیرا به بافت خامه آسیب رسیده و دانه دانه می‌شود.
  4. به دست آوردن یک قله: به عنوان شاخص قوام مناسب خامه به دنبال ایجاد قله های متوسط باشید. یعنی هنگامی که دسته‌ی مخلوط کن از خامه جدا می‌شود، باید یک قله نیمه ایستاده تشکیل شود. اگر قله شکل خود را از دست داد یا خیلی نرم یا سنگین شد ، سرعت را تنظیم کنید یا اجازه دهید کرم قبل از ادامه هم زدن استراحت کند.
  5. خود را تثبیت کنید: برای اطمینان از اینکه خامه زده شده شما شل نمی شود ، تا زمانی که قله نیمه ایستاده را مشاهده نکردید ، به مخلوط کردن ادامه دهید. این کار به خامه زده شده شما ثبات لازم برای شل نشدن در دسرهای مختلف برای روزهای بیشتری را می دهد.
  6. سرو یا ذخیره: پس از دستیابی به قوام کامل ، می توانید بلافاصله خامه زده شده خود را روی کیک استفاده کرده یا برای استفاده بعدی آن را در فریزر قرار دهید. درواقع، به یاد داشته باشید که آن را در یک مکان خنک و خشک نگه دارید تا کیفیت آن حفظ شود.

تغییرات و اضافات

برای پیچ و تاب روی خامه زده شده کلاسیک خود، می‌توانید از انواع پودر کیک و شیرینی همانند پودر اسپرسو و پودر کاکائو نیز استفاده کنید.



مشاهده محصولات خامه و مینارین

مزایای خامه زده شده خانگی

  • کنترل کیفیت: شما می توانید مواد تشکیل دهنده و مقادیر را کنترل کنید، به این معنی که می توانید شیرینی را به دلخواه خود تنظیم کنید و مطمئن شوید که مواد نگهدارنده یا طعم دهنده های مصنوعی وجود ندارد.
  • تجربه شخصی: خامه فرم گرفته خانگی به شما امکان می دهد طعم ها یا رنگ های منحصر به فردی مانند زرق و برق خوراکی یا تزئینات کیک و شیرینی رنگارنگ را اضافه کنید که می تواند دسرهای شما را فوق العاده خاص کند.
  • مقرون به صرفه: بسته به حجم خرید، خامه فرم گرفته خانگی می تواند مقرون به صرفه تر باشد، به خصوص اگر به صورت عمده بخرید و آن را به درستی نگهداری کنید.

معایب خامه زده شده خانگی

  • زمان بر: درست کردن خامه فرم گرفته از ابتدا نیاز به زمان و تلاش دارد، که شامل زدن خامه تا حد نرمی و سپس اجازه دادن به آن می شود تا سفت شود.
  • نحوه نگهداری: خامه فرم گرفته خانگی برای حفظ کیفیت خود باید به درستی نگهداری شود و باید به درستی ذوب شود تا از مایع شدن بیش از حد یا از دست دادن هوای آن جلوگیری شود.
  • تجهیزات: برای تهیه خامه فرم گرفته در خانه باید روی خرید انواع ابزار شیرینی پزی و قنادی کمی سرمایه گذاری داشته باشید .

نکاتی برای خامه زده شده خانگی

  • با دمای اتاق شروع کنید: زدن خامه ای که به دمای اتاق رسیده راحت تر است، بنابراین قبل از شروع به هم زدن، اجازه دهید چند ساعت بماند.
  • صبور باشید: دستیابی به ثبات مناسب نیاز به تمرین دارد. در روند کار عجله نکنید. مهم است که بگذارید خامه بعد از هم زدن بماند تا سفت شود.
  • ثابت نگه دارید: از یک تثبیت کننده مانند نشاسته ذرت یا پنیر خامه ای برای کمک به حفظ بافت خامه فرم گرفته در هنگام نگهداری آن در فریزر استفاده کنید.

نحوه انجماد کردن خامه زده شده یا خامه قنادی

خامه فرم گرفته خانگی، زمانی که به درستی منجمد شود، می تواند تا سه ماه در فریزر نگهداری شود. با این حال، بهتر است در عرض یک ماه از آن استفاده کنید، زیرا ممکن است به مرور زمان از فریزر طعم بدی پیدا کند. برای به حداکثر رساندن ماندگاری و حفظ کیفیت خامه فرم گرفته، چند نکته وجود دارد:

  • در کیسه فریزر: پس از یخ زدن خامه فرم گرفته، آن را به کیسه فریزر یا ظرف فریزر دیگری منتقل کنید. این به محافظت از کرم در برابر هوا کمک می کند و از جذب بوهای فریزر جلوگیری می کند.
  • ذوب کردن: زمانی که آماده استفاده از خامه فرم گرفته شدید، اجازه دهید حدود 10 تا 15 دقیقه قبل از سرو، آب شود. این اجازه می دهد تا خامه به قوام مناسب برسد و اطمینان حاصل شود که به آرامی ذوب می شود.
  • مصرف ظرف یک ماه: در حالت ایده آل، خامه فرم گرفته باید ظرف یک ماه پس از انجماد استفاده شود تا از هرگونه تغییر قابل توجه در طعم یا بافت جلوگیری شود. اگر بیش از این مدت در فریزر بماند، ممکن است طعم های بدی پیدا کرده باشد که بر کیفیت کلی آن تأثیر می گذارد.
  • از ذوب کامل خودداری کنید: هرگز خامه فرم گرفته خود را بیرون نگذارید تا کاملاً ذوب شود. این امر باعث ذوب شدن آن و از دست دادن بافت زرد مانند خود می شود که مشخصه خامه تازه زده شده است.

آنچه گفتیم…

در این مقاله سعی کردیم طرز تهیه خامه قنادی را به طور خلاصه و ساده بیان کنیم. ساخت خامه زده شده خانگی یک فرآیند ساده و در عین حال جذاب است که به شما امکان می دهد عطر و طعم و بافت دسرهای خود را سفارشی کنید. این که آیا کیک را برای یک مناسبت خاص درست می‌کنید یا صرفا مصرف خانگی دارد، فرقی نمی‌کند. خامه زده شده فرصتی برای یک تجربه قنادی حرفه ای در خانه است.

4.4/5 - (7 امتیاز)